sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Yukicon 2.0.

Meinasin ihan unohtaa kertoa Yukiconista tänne blogin puolelle. No onneksi en ole kovin myöhässä sen kanssa. Vain viikon.

Ensinnä oli kivaa päästä coniin joka oli lähellä. No Ropecon on lähellä ollut, mutta tälläinen anime/cossi painotteinen coni. Sai rauhassa kotona laittaa meikit ja ei tarvinnut pakata kuumeisesti muutamaa päivää ennen ja pohtia onko kaikki mukana. Ja kotona sai vielä pohtia jaksaako cossata, vai menisikö normivaatteissa paikalle. No minä cossasin kuitenkin.

Jätin kameran kotiin. Olin ensin ottamassa mukaan, mutta sitten totesin etten ollut ladannut sitä ja jotenkin vaan en ollut sillä fiiliksillä. Onneksi kaverilla oli kamera mukana, niin olin kuvaamisen hengessä mukana.

Lauantaina menin Lokin cossilla. Tukkanihan teki tenät ja lopulta mulla oli permanenttiLoki. Mutta puku oli sopivan lämmin, kerrankin. Ulkona pureva pakkanen kyllä tuntui, mutta kyllä Tapiolassa pystyi pienet ulkomatkat kulkea ilman talvitakkia. Kävin randomisti istumassa luennoilla (joista en ymmärtänyt mitään) ja hauskaa oli.

Tukka huonosti, mutta matkalla oli kuitenkin pakko ottaa selfie! Instassa


Hengasin, tutkailin myyntipöytiä, olin. Sain hienon pinssinkin! Olin menossa katsomaan kisoja lauantaina, mutta koska se myöhästyi yli tunnilla, niin mun piti lähteä kotiin koiraa hoitamaan. Kun on pieniä, niin aina ei voi venyttää iltaa turhan pitkälle.



Sunnuntaina leikin sitten nuorta Severusta. Pelkäsin että kukaan ei tunnista hahmoa, ja olen vaan random tyyppi luihuispuvussa. No onneksi tunnistettiin. En ollut saanut mun uusia bindejä, joten olin rintavampi kuin olisin halunnut (uudet on muuten ihan mielettömät, mutta niistä myöhemmin).

Koska en tarvinnut uusia kuvia Lokin cossista, niin en ottanut niitä. Mutta Severuksesta halusin, joten niitä tässä!




Kuvat otti ihana Mira S.

Sunnuntaina kävin kuuntelemassa taas luentoja ja hengailin. Koska seuraavana päivänä oli tiedossa aikanen työaamu, päätin lähteä jo vähän aikasemmin kotiin.

Yukicon oli tunnelmaltaan todella leppoisa ja kiva. Tilana Kulttuuritalo on aika haastava ja välillä tuntui että ihmiset vaan pakkautui yhteen paikkaan. Kisojen myöhästyminen lauantaina (tunti ja 15 min) oli iso miinus, koska sen takia minulta jäi ne välistä. Samoin jonojen järkkääminen ohjelmiin oli huonoa, koska ruuhkautti paikat aika tehokkaasti. Toisaalta ihmettelin mitä ihmiset jonotti, kun kisoihin oli paikkaliput....



Mutta kyllä kannatti mennä Yukiin ja nyt sitten odotellaankin Frostia. Sinne pitäisi ihan mennä ohjelmaa pitämään ja sen kanssa vähän jo kriiseilen. Toivottavasti siitä tulee jotain ja ihmiset edes semisti siitä pitäisi...

1 kommentti: