sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Kukas olen

Terve tosiaan kaikille. Voisin vähän kertoa tähän alkuun omista taustoistani tämän blogin teemoilta.

Olen siis 26-vuotias opiskelija pääkaupunkiseudulta. Käyn töissä opintojen ohella. Vapaa-aikani kuluu larpatessa, coneissa, kavereiden kanssa, leffoja katellessa ja yleisesti häröillessä.

Luokittelen itseni larppaajaksi, josta on kiva myös välillä cossata. En ole mikään fanaattinen cosplayn kanssa, vaan menen aikalailla oman fiiliksen mukaan. Maskeerauksia tykkään tehdä aika välillä fiiliksen mukaan, vaikka vain illanvietoksi.

Merirosvopoukama larpista. Hahmon nimeä en enää muista. Kuvan ottanut Satu. 

Larppauksesta tosiaan kaikki on lähtenyt. Aloitin harrastuksen vuonna 2004 Harry Potter-maailmaan sijoittuvista peleistä. Sen jälkeen olen noin 10-20 pelin vuosivauhtia mennyt eteenpäin. Viime vuosina hieman harvemmin, kun on töitä ja opiskelua. Larppaus on ihan mun harrastus. Tykkään proppautua (eli pukeutua. Sisältää siis vaatteet, maskit ja välineet) ja parasta on se kun pääsee käyttämään pelissä niitä proppeja. Hyödyntämään eläytymisessä ja ehkä myös auttaa toisia eläytymään.

                                 Liisa Ihmemaasta. Satularppi vuodelta 2004.                 Hullu Venäjän keisari Ivan. Kaksipäinen kotka-pelistä.

Hahmoja on ollut laidasta laitaan ja ei ole vielä ollut mitään ehdotonta ykköstä. Kivointa on ollut pelata hahmoa, jota on saanut kehittää monen pelin ajan. Haluan aina panostaa proppautumiseen niin paljon kuin on mahdollista.

 Teinipissiksenä Ropeconissa 2010

Cosplay on mulle aika uusi ja vielä hakusessa oleva harrastus. Monet kavereistani sitä harrastaa ja olen tässä viimeisen vuoden aikana päässyt vasta kunnolla mukaan ideaan. En ota tätä harrastusta niin tosissaan, koska tiedän että taitoni eivät ole huimaavat. Enemmän otan cossauksen mukavana lisänä coniin mentäessä. Jos ei ole aikaa tai hermoja, niin luovutan cossin kanssa ihan suosiolla. Toisaalta ensi vuodelle on vähän isompia suunnitelmia cossien suhteen, joten painotus niiden tekemiseen saattaa vähän muuttua.

 Antonin Dolohov minipelistä kaverin kanssa

Maskeeraus on jotenkin ollut aina intohimona. Jos se koulutukset eivät maksaisi tuhansia euroja, niin hankkisen sellaisen ihan omaksi huvikseni. Olen aina tykännyt meikata ja maskeeraus on vain astetta suurempaa meikkausta. Tämän vuoden muutamat cossit itseasiassa painottuvat maskeeraukseen. Tämän teemoilta olen luvannut wip-kuvia ja tutorialeja.

Mutta tälläinen on mun tausta. Tällä jatketaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti